ליצמן: "לא אוציא תרופות מצילות חיים מסל הבריאות"

איתי גדסי 1 Comment on ליצמן: "לא אוציא תרופות מצילות חיים מסל הבריאות"

במסגרת יום דיונים בכנסת על פעילות משרדי המשלה והשגת יעדים, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן תקף את הדיווחים בנוגע להוצאת תרופות מצילות חיים מסל הבריאות ואמר: "מדובר בפייק ניוז; מעולם לא אמרתי את זה"

השר יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום המיוחד להצגת תכניות העבודה של משרדי הממשלה בכנסת. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הציג היום בפני ועדת הבריאות של הכנסת את ההתקדמות בביצוע תכניות הממשלה והעמידה ביעדים שנקבעו

בתגובה לשאלות חברי הכנסת איציק שמולי ומיכל בירן (המחנה הציוני), הכחיש סגן השר כי בכוונתו לפעול להוציא מסל הבריאות הממלכתי תרופות מצילות חיים: "זה פייק ניוז. מעולם לא אמרתי את זה ולא ביקשתי את זה. לא נוציא כלום מהסל הציבורי אבל אתמוך בהרחבה לבעלי השב״ן. לסל הבריאות מוגשים מאות תרופות וטכנולוגיות חדשות, אך תקציב הסל מוגבל לחצי מיליארד שקל, למרות שהגדלנו את התקציב. לכן אני תומך להעניק אפשרות למבוטחי השב"ן, שהם רוב האוכלוסייה, לקבל תרופות מצילות חיים דרך השב"ן".

בהתייחס להצעת החוק להצבת מצלמות בבתי חולים סיעודיים, אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ): "במקום לפתור בעיות, אתם מצלמים אותן". סגן השר ליצמן בתגובה: "אף אחד לא יעולל רע אם הוא יידע שמצלמים אותו".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר בדיון: "למרות כל המאמצים והתקציבים שהתווספו, והעבודה האדירה של סגן השר וצוות המשרד, אנחנו עדיין בפיגור רב לעומת ה-OECD. הפערים גדולים בכל התחומים, בכוח אדם, בתשתיות ועוד. הזנחנו את תחום הבריאות, כמו גם את תחום הרווחה, מאז שנת 2003. הפסקנו לתמוך בתחומים האלה בצורה משמעותית. לא לקחנו בחשבון את הגידול באוכלוסייה. השאלה המהותית היא: איזו רמת שירותי בריאות אנחנו רוצים במדינה? הידע שברשותנו הוא אדיר, אבל הוא לא מגיע לכלל האוכלוסייה".

סגן השר ליצמן אמר: "בהמשך לפרסומים על מספרי הסטודנטים לרפואה, אני לא בא לטייח ולהגיד שהמצב מצוין, המצב הוא לא כל כך סימפטי, אבל עשינו צעדים גדולים ואנחנו נדביק את הפער. בשנת 2005 למדו בארץ 400 סטודנטים לרפואה, וב-2016 למדו כבר 770. נעלה יותר מ-900 באמצעות בית הספר לרפואה שייפתח באריאל. הוספנו ונוסיף עוד MRI ו"רובוטים". לטענתי בכלל לא צריך לקבל אישורים ממשרד האוצר על זה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "הוספנו מיטות אשפוז, אמנם באיחור אבל הוספנו. הורדנו ב-2% בשנה את הפניות למלר"דים, אבל זמני ההמתנה עולים כי פונים חולים יותר קשים. החלה הידברות עם משרד האוצר לגבי היערכות אסטרטגית לשנים 2020-2030. זה צורך ממשי לאור הזדקנות האוכלוסיה, התייקרות התרופות והשירותים, עלייה בתחלואה כרונית וציפיות גוברות מהציבור. בנוסף, צריכים לעשות שינוי בדרך שבה אנחנו מתקצבים בתי חולים, טרם השלמנו זאת. יש כבר תכנון לבית חולים בקריות. נעדכן בקרוב מאוד את נוסחת הקפיטציה, יש לזה משמעות רבה מאוד".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    האם גם לא יוציא מיטות מהחדרים?